Bahamas och Miami

 
Miami var fantastiskt! Skyskrapor i glas, femstjärniga hotell med pool och loungebar på taket 30 våningar upp, Victoria's Secret, Macy's och Starbucks överallt, amerikanska steake house, sushi och pasta restauranger (det typiskt amerikanska allt-i-ett), palmprydda strandpromenader, luxury shopping gatan Lincon Boulevard, South Beach och mitt i allt detta, i världens lyxigaste hotell och business district ligger vi med båten. Avslutade vår crossing dagen innan nyårsafton när vi nådde Miami, preppade till tusen för att bossen skulle anlända och har sedan dess haft fullt upp med gästerna ombord. Jobbar dygnet runt förutom när vi sover men har 3 timmars break mitt på dagen (läs sola på deck, ta en simtur runt båten, besöka närmaste vita strand och vattenmelonsmoothie). Nyårsafton i Miami var helt galet mycket jobb och jag sov ingenting. Fick dock några timmar ledigt mitt på dagen då jag utforskade Miami, åt världens godaste cesarsallad med bruschetta på en hotellrestaurang precis vid vattnet och med utsikt över hela Miami's skyline (alltså jag dör så underbart det var!) och ringde familjen på deras tolvslag hemma, shoppade VS bikinis och drack favoritlatten Salted Caramel Mocha från Starbucks. Skulle haft natten off för sömn för att jag hade morgonskiftet på nyårsdagen men vår boss bestämde sig i sista sekund att fira in tolvslaget med fest tillsammans med crewt och alla hans vänner på yachten.. så ended up dansandes på pooldeck, serverade 600 euros Dom Pérignon, minglade och tog hand om gästerna (ja jag får betalt för detta). Vi lämnade Miami tidigt på nyårsdagen och har sedan dess åkt runt lite i Bahamas, bland paradisöar med vita stränder och turkost hav. Lämnade precis Belini Island i och seglar nu mot Cay Island där vi ska ligga för ankare inatt. De nästa två veckorna har vi fullt upp med charter för att sedan få tre veckor off i Bahamas - helt ok ändå. Nu tillbaka till vattenmelonsmoothie och solen på deck.

Bisou Moi.
 



 

Kommentarer

Leave a part of you..

Ditt namn?
remember me?

E-mail? (publiceras ej)

URL/Din bloggadress?

From your hart..

Trackback
input{ background-color: #EDD3B5; border: 1px dashed red; font-family: verdana; color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; } textarea{ background-color: #EFC49E; border: 1px dashed #EDD3B5; font-family: verdana; color: blue; font-weight: bold; font-size: 10px; }