Cannes

Madeleine, moi och Emily hade an amazing weekend i Cannes för några veckor sen. Den här helgen var helt galen. Började med rosé i hotellets jacuzzi på taket tillsammans med ett gäng franska billioners och yachtinvesters innan vi gjorde oss iordning för att dra vidare ut till Bâoli- crazy klubb där alla killar är billioners och tjejerna modeller. Jag hade 13 cm klackar + mina 174 cm och jag var normallång på den här klubben.. Vi hade bokat bord kl 23, men det var hur mycket strul som helst så vi fick maten först en timme senare.. dock bjöd huset på fantastiska bellinis á 25 euro (den enda vi drack under den här helgen och Maddies nya favoritdrink). La pertey började vid 01 när dom tände eld på hela baren (!), DJn mixade ihop live bongotrummor med house och alla bartenders stod upp på baren och sprutade med brandsläckare över dansgolvet. Vi hamnade ganska direkt i VIP avdelningen där jag inte vet hur mycket Dom Pérignon vi blev bjudna på (räknade till 8 flaskor på en timme vilket är ganska mycket?). I died. Dans i sofforna, champagne, yachties, billioneres, bussinessmen. Mina klackar åkte av (man kan ju inte ens stå i en soffa med 13 cm klackar så att dansa i en var helt omöjligt) och vi lämnade Bâoli bubbliga av champagne, utan skor och i en Porsche som tog oss direkt till hotellet vid 06. Har aldrig aldrig aldrig varit så bakis efter en utekväll och det hjälpte inte direkt att maddie fortsatte köpa bellinis till mig hela dagen ("blir man aldrig helt nykter kan man inte heller bli bakis för man är fortfarande onykter". Make sense?). Förutom min hemska huvudvärk hade vi en underbar dag i Cannes. Vi åt världens godaste och dyraste frukost (16 euro för en liten tellrik egg n bacon) på Hotel Martinez - so worth it. och spenderade resten av dagen på olika beachbarer. Kan nästan inte fatta den här helgen men AH som sagt galet amazing helt enkelt. And yes, vi gör om den snart igen.

Vårt hotells takterass och jacuzzi. Slottet till vänster är Cannes finaste hotell the Carlton - fantastisk arkitektur AH.



Längs strandpromenaden/the luxury shopping street stod sjuka Porschar, Audis och specialdesignade Minis. Min lil sis skulle dött så galen i bilar som hon är.


At the club. La partey var amazing - i klass med graduation..

Maddie and I på var beachclub-day.

Vårt hotells beach club.

Vår fantastiska frukost på Martinez - bästa jag någonsin ätit.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Leave a part of you..

Ditt namn?
remember me?

E-mail? (publiceras ej)

URL/Din bloggadress?

From your hart..

Trackback
input{ background-color: #EDD3B5; border: 1px dashed red; font-family: verdana; color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; } textarea{ background-color: #EFC49E; border: 1px dashed #EDD3B5; font-family: verdana; color: blue; font-weight: bold; font-size: 10px; }