Galet väder längs Afrikas västkust

Mumsar rostat franskt lantbröd, rooïbos te och grekisk yoghurt med äpple, havregryn och kanel nu på morgonen innan alla vaknar (går alltid upp supertidigt för egen liten mysstund - min favorittid på dagen). Det är inte 3-4 meter vågor som vi trodde det är 5-6 meter och har aldrig varit med om sådant gung sen jag var mini på vår båt hemma i swe under en galen resa från väderöarna en gång. Igår natt när det var som värst var det bara jag, min chief steward och kapten uppe och kunde kontrollera båten. Satt på bryggan (där man styr båten) med kapten och tittade ut över havet med vågor som slår upp över relingen och kastade båten 45 grader fram och tillbaka - sjukaste jag sett. Story continues..
 
Bisou, Moi.
 

Kommentarer

Leave a part of you..

Ditt namn?
remember me?

E-mail? (publiceras ej)

URL/Din bloggadress?

From your hart..

Trackback
input{ background-color: #EDD3B5; border: 1px dashed red; font-family: verdana; color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; } textarea{ background-color: #EFC49E; border: 1px dashed #EDD3B5; font-family: verdana; color: blue; font-weight: bold; font-size: 10px; }