Weathering Heights

Vaknade alladeles för tidigt idag, så spenderade morgonen nerbäddad i sängen med yogurt, Chai och Svindlande Höjder, en underbar bok av Emily Jane Brontë som jag inte kan lägga ifrån mig. Fullkomligt älskar gamla och romantiska romaner, som Kulla Gulla, Deluxe och Desirée, men läser även kommersiella Chiclitböcker, som Gossip Girl och Bergdorf Blonds när jag behöver lite extra skvaller, Champagne, couture och festligheter i min vardag.

"Mr Heathcliff kontrasterar på ett egendomligt sätt mot sin omgivning och livsstil. Till utseendet är han mörk som en zigenare, till klädsel och sätt är han en gentleman, det vill säga gentleman i samma mening som många andra lantjunkare, butter och en smula vårdslös till det yttre, vilket dock motvägs av en god hållning och en spenstig figur. EN del kanske skulle vädra en smula uppkomlingshögfärd, men jag känner att dylikt är det inte frågan om och förstår instinktivt att hans reserverade sätt endast är motviljan att avslöja hans verkliga känslor vare sig av antiparti eller sympati."
- Weathering Heights by Emily Jane Brontë.

Boken kommer även att filmatiseras till våren med ingen mindre än Ed Westwick (som om inte konversationen vore bra nog) i rollen som Heathcliff. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar till denna film kommer upp på biograferna.

Kommentarer

Leave a part of you..

Ditt namn?
remember me?

E-mail? (publiceras ej)

URL/Din bloggadress?

From your hart..

Trackback
input{ background-color: #EDD3B5; border: 1px dashed red; font-family: verdana; color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; } textarea{ background-color: #EFC49E; border: 1px dashed #EDD3B5; font-family: verdana; color: blue; font-weight: bold; font-size: 10px; }