Julshopping i juliga Göteborg

Göteborg har verkligen förvandlats sen förra veckan, från första advent har hela staden pyntats och blivit julig, även Jul På Liseberg har öppnat igen. Jag fullständigt älskar det, sitter hela kvällarna och slår in presenter, stöper ljus och stickar sockar, nej, men myser i alla fall ner mig i soffan med glögg, lussekatt och en god bok.

Var i stan idag och fick, efter att ha gått Vallgatan, Kunsgatan och andra bra julklapps-gator fram, handlat de sista julklapparna, vilket känns skönt eftersom jag ska åka bort över jul. Träffade även lilla rara flickan Emelie i stan. Hon var helt slut efter träning och sov på min axel under tågresan hem, helt ovetande om att just hennes julklapp fanns i en av påsarna bland mina fötter. Har nu äntligen kommit hem för dagen och kunnat sätta mig med lite läxor. Lussekatt, Chai och en fundersam min på det och ni har mig sittandes som jag gör nu. Det enda jag önskar nu är att jag nästa år har en lika söt vinterjacka som Blair hängandes i garderoben <3


Kommentarer

Leave a part of you..

Ditt namn?
remember me?

E-mail? (publiceras ej)

URL/Din bloggadress?

From your hart..

Trackback
input{ background-color: #EDD3B5; border: 1px dashed red; font-family: verdana; color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; } textarea{ background-color: #EFC49E; border: 1px dashed #EDD3B5; font-family: verdana; color: blue; font-weight: bold; font-size: 10px; }