Borta bra men hemma bäst


Har insett nu sen jag kom hem en snabbis var jag verkligen vill göra med framtiden. Har verkligen förälskat mig i franska rivieran och det posha livet här nere men nej jag älskar fashion business, att plugga på handels, köra minin genom Göteborg, fika och mysa med vänner i stan, shoppa svenska märken, mumsa smulpaj och honungsgratinerad getost, segla på västkusten, vindsurfa, åka på dagstripp till Marstrand, grilla på sommaren, promenera med mamma och vovven i augustiregn, bygga snögubbar och fira svensk jul. Jag vet att jag hittat precis rätt plats för mig just nu och jag fullkomligt älskar franska rivieran med yachting, brunch på Hotel Martinés i Cannes, att bo på en lyxyacht med marmorgolv, pooldeck och en Bugatti på taket, alla underbara vänner i Antibes, utflykter till den franska landsbygden (så vackert!) och lokala vingårdar, vårt resschema med Miami, LA, NYC, San Fransico, Cuba och Jamaica, galna festivities med brinnande bardisk, Bellinis och dance till SHM, men den närmaste framtiden vill jag spendera i Göteborg på handels innan jag avancerar utomlands och tar min master i Fashion Business i Borås. Kommer definitivt slutföra mitt crazyness-år på rivieran och Caribbean för att sen komma hem och fortsätta handels i höst nästa år med två terminer utomlands (varav en på franskt universitet) och med lite luxurylife i medelhavet varje sommar (bäst betalda sommarjobbet för att sola på deck, segla, blanda drinkar och serva billioners). Perfekt plan för success.
 
Bisou, Moi.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad jag också önskat jag hade mitt liv så utplanterat. Vet inte alls vad jag vill jobba me eller nåt :( hur kom du fram till vad du ville göra? Hade gärna velat plugga nåt nästa höst men vet inte vad. Tack kram!

Svar: jag har alltid vetat lite vad jag ville göra men visste inte att det jobb jag just nu utbildaar mig ens existerade förut. mitt tips är att läsa på ordentligt och försöka hitta ett jobb där du kan arbeta med något du verkligen brinner för. leta utbildningar och gör arbetsförmedlingens intressetest för att se vilka arbeten som skulle passa dig. Lycka till bisou
Linnéa Larsson

2012-11-22 @ 21:59:47

Leave a part of you..

Ditt namn?
remember me?

E-mail? (publiceras ej)

URL/Din bloggadress?

From your hart..

Trackback
input{ background-color: #EDD3B5; border: 1px dashed red; font-family: verdana; color: white; font-weight: bold; font-size: 10px; } textarea{ background-color: #EFC49E; border: 1px dashed #EDD3B5; font-family: verdana; color: blue; font-weight: bold; font-size: 10px; }